Perception of the brand from the consumer perspective

Thesis title: Vnímání značky pleťové kosmetiky z pohledu spotřebitelů
Author: Pištěk, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Mackovičová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vnímáním značky z pohledu spotřebitelů. Tato práce zmiňuje základní pojmy týkající se značky s důrazem na aktuální trendy, představuje problematiku získávání informací z dat a specifika marketingového výzkumu v online prostředí se zaměřením na sentimentální analýzu. V praktické části jsou uvedeny trendy, které dnešní spotřebitelé reflektují. Je představena vybraná značka pleťové kosmetiky a uskutečněna analýza jejího vnímání. Za tímto účelem byla provedena sentimentální analýza diskuzních platforem a produktových recenzí. Cílem bylo zjistit, jak spotřebitelé vnímají značku vzhledem k její identitě a konkurenci.
Keywords: image značky; sentimentální analýza; marketing; marketingový výzkum; brand management
Thesis title: Perception of the brand from the consumer perspective
Author: Pištěk, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Mackovičová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to identify the perception of the brand from the consumer perspective. The thesis mentions the fundamental brand concept with an emphasis on current trends. It presents the issue of data mining and marketing research in the online environment with a focus on sentimental analysis. In the practical part there are presented current trends and situation on the Czech cosmetics market, a selected brand of skin care is introduced and an analysis of its perception is done. For this purpose, a sentimental analysis of discussion platforms and product reviews was conducted. The aim was to find out how consumers perceive the brand due to its identity and competition.
Keywords: marketing research; brand image; brand management; marketing; sentiment analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 7. 2018
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66376/podrobnosti

Files for download

    Last update: