Segmentation of the dishwashing detergents market

Thesis title: Segmentace trhu prostředků na mytí nádobí
Author: Havránková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Fojtíková, Ivona
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním tématem této diplomové práce je segmentace trhu prostředků na mytí nádobí v České republice. Cílem práce je odhalit na tomto trhu takové segmenty, které budou vnitřně homogenní a zároveň mezi sebou heterogenní a následně navrhnout ke každému vhodný marketingový přístup. Diplomová práce je rozdělena na teoreticko-metodologickou a praktickou část. V teoreticko-metodologické části práce jsou vymezeny pojmy, postupy a metody tržní segmentace a spotřebního chování. Je zde definován i český trh prostředků na mytí nádobí. Praktická část se týká samotné segmentace trhu, která proběhla jak na základě dat MML-TGI agentury Median tak na základě primárních dat získaných pomocí vlastního dotazníkového šetření. Profily výsledných segmentů jsou rozvíjeny a následně detailně popsány. Ke každému segmentu byl na závěr navržen vhodný marketingový přístup k jeho oslovení.
Keywords: segmentace trhu; segment; MML-TGI; spotřební chování; prostředky na mytí nádobí
Thesis title: Segmentation of the dishwashing detergents market
Author: Havránková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Fojtíková, Ivona
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this thesis is the segmentation of the dishwashing detergents market in the Czech Republic. The aim is to reveal segments that will be internally homogeneous and heterogeneous at the same time and then propose a suitable marketing approach for each of them. The thesis is divided into two parts, theoretical-methodological and practical part. In the theoretical-methodological part of the thesis are defined terms, procedures and methods of market segmentation and consumer behavior. The Czech market of dishwashing detergents is defined as well. The practical part deals with the market segmentation itself, which was based on the MML-TGI data of agency Median and on the basis of the primary data obtained through the own questionnaire survey. Profiles of the emerging segments are developed and subsequently described in detail. A suitable marketing approach to addressing them was proposed for each segment.
Keywords: MML-TGI; market segmentation; segment; dishwashing detergents; consumer behavior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2017
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64991/podrobnosti

Files for download

    Last update: