Marketing of works of grand figures of classical music on the example of Vítězslav Novák

Thesis title: Marketing díla osobností vážné hudby na příkladu Vítězslava Nováka
Author: Pelikánová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Kouba, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je nastínit problematiku návštěvnosti koncertů vážné hudby jakožto stěžejní charakteristiky trhu, na němž se odehrává její marketing. Teoretická část se zabývá návštěvností, typologií publika a popisem vlastností návštěvníků koncertů vážné hudby a jejich motivace, což je v praktické části využito k určení cílového zákazníka. Praktická část vychází z analýzy marketingových činností Ústavu pro propagaci díla a odkazu Vítězslava Nováka. Práce se zabývá propagací odkazu a díla skladatele Vítězslava Nováka a tím, jak na něj mohou být aplikovány marketingové nástroje s ohledem na očekávání současné společnosti.
Keywords: typologie publika; marketing vážné hudby; návštěvnost; Vítězslav Novák; propagace
Thesis title: Marketing of works of grand figures of classical music on the example of Vítězslav Novák
Author: Pelikánová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Kouba, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis lays in outlining the complexity of problematics connected to attendance of concerts of classical music used as the main characteristic of the market where classical music’s marketing takes place. The theoretical part deals with terms like attendance, audience classification and with the description of it’s key audience’s attributes as well as with the motivation behind their visits which are then used in the following case study as the portrayal of the targeted consumer. The case study is based on an analysis of marketing activities of Ústav pro propagaci díla a odkazu Vítězslava Nováka. The thesis revolves around the promotion of the works and legacy of Czech composer Vítězslav Novák and how the tools of modern marketing can be used to achieve its goals.
Keywords: marketing of classical music; attendance; audience classification; Vítězslav Novák; promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 4. 2019
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 3. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69466/podrobnosti

Files for download

    Last update: