Marketing strategies of Czech on-line auction houses

Thesis title: Marketingové strategie českých online aukčních domů
Author: Hofmanová, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat marketingové strategie subjektů působících na poli on-line aukcí uměleckých děl v České republice. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k problematice on-line aukcí a marketingu. Dále je zde popsána historie aukcí od svého počátku až po současnost s důrazem na vliv internetu na tuto oblast. V praktické části jsou představeny a analyzovány marketingové strategie vybraných českých aukčních domů provozujících on-line aukce výtvarného umění. V závěru jsou uvedeny návrhy na zlepšení marketingových strategií těchto subjektů pro udržení či zlepšení jejich pozice na trhu s uměním.
Keywords: aukční síň; marketing; aukce; on-line aukce; umění; trh s uměním
Thesis title: Marketing strategies of Czech on-line auction houses
Author: Hofmanová, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to analyse the marketing strategies of subjects operating in the field of online art auctions in the Czech Republic. The theoretical part defines the basic terms related to the issue of online auctions and marketing. In this part can be also found the description of the history of auctions from its beginning to the present with an emphasis on the influence of the Internet on this area. In the practical part are presented and analysed marketing strategies of selected Czech auction houses running online art auctions. In conclusion, there are suggestions for the improvement of the marketing strategies of these entities to maintain or improve their position in the art market.
Keywords: auction house; marketing; art; art market; online auction; Auction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2019
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68481/podrobnosti

Files for download

    Last update: