Introducing changes to enhance the performance of a selected funeral home

Thesis title: Zavedení změn pro zvýšení výkonu firmy poskytující pohřební služby
Author: Bíbová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Dědina, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná diplomová práce je případovou studií řešící problémovou situaci Pohřebního ústavu EXCELENT s r. o. Cílem práce je navržení změn a nápravných opatření vedoucích ke zvýšení výkonu firmy. Návrhy vychází z komplexní analýzy podnikatelského prostředí. Zvolené téma je zkoumáno kvalitativně pomocí rozhovorů, pozorování a analýzy dokumentů. Důraz je kladen na triangulaci získaných dat i použitých metod. Postupem zpracování této práce je rozdělení strategické analýzy na vnější a vnitřní prostředí. V této souvislosti jsou v práci využity následující analytické techniky: PEST analýza, Porterův model pěti sil, McKinseyho model 7S, marketingový mix služeb 7P. K syntéze zjištění je použita SWOT analýza. Výstupem jsou návrhy vycházející z výzkumu včetně nastínění způsobu implementace.
Keywords: změna; strategická analýza; zvýšení výkonu; pohřební služby
Thesis title: Introducing changes to enhance the performance of a selected funeral home
Author: Bíbová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Dědina, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The presented master thesis is a case study focused on solving a problem situation of Undertaker’s EXCELENT, Ltd. The objective of this thesis is to propose changes and corrective measures leading to the increase of company’s performance. The proposals are based on comprehensive analysis of the business environment. The chosen topic is examined qualitatively by means of interviews, observations and analysis of documents. Emphasis is placed on triangulation of obtained data and used methods. Elaboration of this work is dividing the strategic analysis into external and internal environment. In this context, the following analytical techniques are used: Pest analysis, Porter’s five forces model, McKinsey’s 7S framework and marketing mix of services 7P. The SWOT analysis is used for the synthesis of previous findings. The outputs are presented from the research including the outline of the implementation.
Keywords: performance increase; funeral service; strategic analysis; change

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2019
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68178/podrobnosti

Files for download

    Last update: