Possibilities of applying South Korean popular music experience in the Czech music industry with a focus on audience development

Thesis title: Možnosti uplatnění zkušeností z oblasti jihokorejské populární hudby v českém hudebním průmyslu
Author: Beloborodova, Alexandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šubrt, Daniel
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním faktorů ovlivňujících celosvětový úspěch korejské populární hudby, zejména složky audience developmentu. Bakalářská práce se věnuje problematice hudebního managmentu a možnosti uplatnění zkušeností Jižní Koreje v oblasti práce s publikem v podmínkách reality českého hudebního průmyslu. Teoretická část vychází ze statistických dat a analýz sektoru populární hudby na území Jižní Koreje a České republiky. Na základě získaných údajů jsou charakterizovány shody a odlišnosti hudební populární kultury a specifika komunikace s publikem v Jižní Koreji a České republice. V praktické části jsou na základě jihokorejské zkušenosti nastíněna doporučení pro oblast audience developmentu v podmínkách českého hudebního průmyslu.
Keywords: audience development; Jižní Korea; k-pop; Populární hudba; management hudebního průmyslu
Thesis title: Possibilities of applying South Korean popular music experience in the Czech music industry with a focus on audience development
Author: Beloborodova, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šubrt, Daniel
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with the research of the factors affecting the global success of Korean popular music, in particular, with audience development. Bachelor thesis analyzes the possibilities of applying the experience of South Korea’s music management in the popular music field in terms of audience development in the reality of the Czech music industry. The theoretical part is based on statistical data and different analysis of the sector of popular music in South Korea and the Czech Republic. Also, this thesis is focused on correspondences and differences of musical popular cultures and on the specifics of communication with the audience in selected countries. In the practical part, based on South Korean experience, the recommendations for audience development in the Czech music industry are outlined.
Keywords: audience development; Pop music; South Korea; k-pop; management in the music field

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2018
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68091/podrobnosti

Files for download

    Last update: