Segmentation of the colour cosmetics market

Thesis title: Segmentace trhu dekorativní kosmetiky
Author: Myšková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je odkrýt segmenty, které se pohybují na trhu dekorativní kosmetiky v České republice. Tyto segmenty odkrýt na základě jejich podobností a odlišností, které jsou pro ně charakteristické. V poslední řadě navrhnout vhodný marketingový přístup odkrytým segmentům. Nejprve jsou v teoreticko-metodologické části vymezeny základní pojmy a přístupy segmentace trhu a následně je uvedena stručná charakteristika dekorativního trhu, z pohledu vývoje, dynamičnosti a trendů.V praktické části je odkryto celkem 5 segmentů na základě sekundárních dat MML-TGI společnosti Median, s.r.o., s využitím základních i pokročilých statistických analýz. Na základě primárních dat získaných dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnilo 508 respondentů, je odkryto celkem 6 segmentů. V poslední části jsou složeny odkryté segmenty na základě jejich podobností, společně s navržením vhodných marketingových přístupů.
Keywords: Segmentace trhu; dekorativní trh; MML-TGI; shluková analýza
Thesis title: Segmentation of the colour cosmetics market
Author: Myšková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to uncover segments that are moving on the colour cosmetics market in the Czech Republic. These segments are based on their similarities and differences that characterize them. Finally, propose an appropriate marketing approach to uncovered segments. First, the basic concepts and approaches of market segmentation are defined in the theoretical and methodological part, followed by a brief description of the colour cosmetics market in terms of development, dynamics and trends. In the practical part there are 5 segments based on secondary data MML-TGI of Median, s.r.o., using both basic and advanced statistical analyzes. Based on the primary data obtained by the questionnaire survey, which involved 508 respondents, a total of6 segments are revealed. In the last part there are used uncovered segments based on their similarities, together with suggesting suitable marketing approaches.
Keywords: MML-TGI; cluster analysis; Market segmentation; colour cosmetics market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2018
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67922/podrobnosti

Files for download

    Last update: