Creating a customer value proposition for hostel clients

Thesis title: Vytváření hodnotové nabídky pro klienty hostelu
Author: Samatova, Maria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Čada, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá terminologií pojmů “hodnotová nabídka“ s manažerského, psychologického a sociálního pohledu. Teoretická část zahrnuje především historický vývoj pojmu a vymezení dalších základních pojmů týkajících se tématu práce. Cílem bakalářské práce je studium rozdílů v motivech výběru hostelů dvou skupin na základě finanční situace skupin a tvorba hodnotové nabídky a doporučení pro hostel „Kolobok“. Praktická část prezentuje a interpretuje výsledky kvantitativního výzkumu. Samotný výzkum byl proveden pomocí vlastních dotazníků. V závěru je uvedeno shrnutí a porovnání výsledků s hypotézami, které byly stanovené v úvodní části.
Keywords: spotřebitelská zkušenost; spotřebitelská hodnota; hodnota; hodnotová nabídka; hostel
Thesis title: Creating a customer value proposition for hostel clients
Author: Samatova, Maria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Čada, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with terminology of terms " value proposition" with managerial, psychological and social view. The theoretical part includes mainly the historical development of the term and the definition of other basic concepts related to the topic of work. The aim of the bachelor thesis is to study the differences in the motives for the selection of hostels of two groups based on the financial situation of the groups and the creation of a value proposition and recommendations for the hostel "Kolobok". The practical part presents and interprets the results of quantitative research. The research itself was conducted using its own questionnaires. The conclusion summarizes and compares the results with the hypotheses set out in the introductory part.
Keywords: consumer value; consumer experience; hostel; value; value proposition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2018
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 17. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67576/podrobnosti

Files for download

    Last update: