The use of green marketing in the Czech Republic

Thesis title: Využití green marketingu v českém prostředí
Author: Kostrova, Anastasia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
V poslední době je zelený marketing módním a populárním trendem nejen v České republice, ale i po celém světě. Stále více lidí se zajímá o životní prostředí a snaží se zmírnit negativní dopady svého chování. S cílem přilákat nové zákazníky, budovat pozitivní image a získat konkurenční výhodu integrují firmy ekologické principy do svých obchodních strategií. Úkolem této diplomové práce je zhodnotit současnou situaci zeleného marketingu v českém prostředí. Teoretická část se zaměřuje na pojmy týkající se zeleného marketingu, probírá koncept společenské odpovědnosti firem, ekologické značení, greenwashing a problémy zeleného marketingu. Praktická část se soustředí na analýzu výsledků dotazníkového šetření, které je zaměřeno na zjištění chování spotřebitelů a jejich povědomí o zeleném konceptu.
Keywords: Green marketing; ekoznačení; ekologicky šetrné výrobky; greenwashing
Thesis title: The use of green marketing in the Czech Republic
Author: Kostrova, Anastasia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Recently, green marketing is becoming fashion and popular not only in the Czech Republic, but also around the world. More and more people are taking care of the environment and trying to reduce the negative effects of their behavior. In order to attract new customers, get a positive image and competitive advantage companies integrate environmental concepts into business strategies. The aim of this master ́s thesis is to evaluate the current situation of green marketing in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the concepts related to green marketing, corporate social responsibility, ecolabelling, greenwashing and problems of green marketing. The practical part focuses on the analysis of the results of the questionnaire, which is focused on studying consumer behavior and their awareness of the green concept.
Keywords: Green marketing; ecolabelling; greenwashing; environmentally friendly products

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 7. 2018
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66377/podrobnosti

Files for download

    Last update: