Consumption behavior of visitors to zoological gardens in the Czech Republic

Thesis title: Spotřební chování návštěvníků zoologických zahrad v ČR
Author: Vránová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se snaží rozvíjet chápání spotřebního chování návštěvníků zoologických zahrad v České republice a jeho specifik. Cílem této práce je vytvořit strukturu těchto specifik a identifikovat faktory ovlivňující spotřební chování návštěvníků zoo. Pro sběr a analýzu dat se používají primární i sekundární zdroje. Nejprve jsou analyzována sekundární data z výzkumu MML-TGI týkající se četnosti návštěv zoologických zahrad. Následně je proveden primární výzkum online dotazováním se zaměřením na specifika kupního rozhodovacího procesu návštěvníků zoologických zahrad. Navíc jsou použityt-test a chí-kvadrát test ke stanovení závislostí mezi charakteristikami návštěvníků, jednotlivými specifiky a frekvencí návštěv zoo. Na základě zjištění z obou výzkumů jsou vydefinována specifika spotřebního chování u návštěvníků zoologických zahrad a jsou stanoveny konkrétní návrhy pro marketingové strategie.
Keywords: marketing; zoologická zahrada; kupní rozhodovací proces; spotřební chování
Thesis title: Consumption behavior of visitors to zoological gardens in the Czech Republic
Author: Vránová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s Thesis seeks to develop understanding of consumption behavior of visitors to zoological gardens in the Czech Republic and its specifics. The aim of this thesis is to create a structure of these specifics and to identify factors influencing the consumption behavior of zoo visitors. For collecting and analyzing data both primary and secondary sources are used. Firstly, the secondary data from MML-TGI survey regarding the frequency of visits to the zoos are analyzed. Secondly, primary research through an on-line survey is carried out focusing on the specifics of the buyer’s decision process of visitors to zoological gardens. Moreover, T-test and Chi-square test are used to determine the dependencies between visitors‘ characteristics, individual specifics and frequency of zoo visits. Based on the findings from both surveys, the specifics of consumption behavior of zoo visitors are defined and concrete recommendations for marketing strategies are formulated.
Keywords: marketing; buyer’s decision process; consumption behaviour; zoological garden

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2017
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63250/podrobnosti

Files for download

    Last update: