The Analysis of a brand partnership of a music festival as a tool of event marketing

Thesis title: Analýza spolupráce mezi firmou a hudebním festivalem jako nástroj event marketingu
Author: Snížková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Skála, Patrik
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou spolupráce mezi firmou a hudebním festivalem jako nástroj event marketingu s praktickým zaměřením na hudební festival Hrady CZ a značku Jack Daniel’s. Cílem práce je zanalyzovat vzájemný vztah a nastínit výhody této spolupráce na konkrétním příkladu v České republice. Práce popíše možnosti financování hudebních festivalů, a především podpory festivalu prostřednictvím firmy. Z hlediska firem se zaměří na vysvětlení pojmu event marketing a vysvětlí, proč jej firmy řadí do své marketingové komunikace a jak může ovlivnit povědomí o značce. Praktická část představí význam event marketing pro značku Jack Daniel’s, důvody účasti značky na festivalu Hrady CZ a zhodnocení její úspěšnosti. Závěrem bude proveden vlastní průzkum, který zjišťuje, jak partnerství na festivalu ovlivňuje povědomí o značce a případně následující prodej i mimo něj.
Keywords: event marketing; hudební festivaly; sponzoring; povědomí o značce; značka; Jack Daniel's
Thesis title: The Analysis of a brand partnership of a music festival as a tool of event marketing
Author: Snížková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Skála, Patrik
Thesis language: Česky
Abstract:
The master’s thesis maps the analysis of a brand partnership of a music festival as a tool of event marketing. It focuses on the music festival Hrady CZ and Jack Daniel’s. The aim of this work is to analyse the partnership and the advantages of this cooperation on a concrete example in the Czech Republic. The thesis describes the possibilities of financing music festivals, with the particular focus on a support of the festival through the company. It also concentrates on an explanation of the concept of event marketing and how it influences the brand awareness. The practical part illustrates the event marketing organized by Jack Daniel’s on the music festival, the its participation aim and its following evaluation. One part of the thesis is defined by a survey which observes how the partnership in the festivals affects the brand awareness and sales after the festivals.
Keywords: brand awareness; music festivals; Jack Daniel's ; partnership; brand; event marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2019
Date of submission: 14. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68286/podrobnosti

Files for download

    Last update: