Strategy design on the market of discount offering e-shops

Thesis title: Návrh stratégie na trhu zľavových portálov
Author: Pasch, Roman
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá odkrývaním jednotlivých stratégií na trhu zľavových portálov. Cieľom je nájdenie víťaznej stratégie v odvetví pre potenciálne novo-vznikajúci portál. Na dosiahnutie cieľa boli využitá analýza sekundárnych dát. Teoretická časť práce prináša hlbší pohľad na pojmy, z ktorých vychádzajú jednotlivé návrhy stratégií. Praktická časť definuje stratégie v okolí podniku analyzovaním vonkajšieho všeobecného prostredia, odvetvia, zákazníka a vybraných zľavových portálov. Na základe týchto informácií sú stanovené jednotlivé strategické kroky, ktoré by mal potenciálne novo-vznikajúci portál vykonať aby dosiahol konkurenčnú výhodu a úspech na stanovenom trhu.
Keywords: konkurencia; trh zľavových portálov; vznik portálu; online marketing; stratégia
Thesis title: Návrh strategie na trhu slevových portálů
Author: Pasch, Roman
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá odkrýváním jednotlivých strategií na trhu slevových portálů. Cílem je nalezení vítězné strategie v odvětví pro potenciální nově vznikající portál. K dosažení cíle byla využita analýza sekundárních dat. Teoretická část práce přináší hlubší pohled na pojmy, z nichž vycházejí jednotlivé návrhy strategií. Praktická část definuje strategie v okolí podniku analyzováním vnějšího obecného prostředí, odvětví, zákazníka a vybraných slevových portálů. Na základě těchto informací jsou stanoveny jednotlivé strategické kroky, které by měl potenciální nově vznikající portál provést, aby dosáhl konkurenční výhody a úspěchu na stanoveném trhu.
Keywords: konkurence; online marketing; strategie; trh slevových portálů; vznik portálu
Thesis title: Strategy design on the market of discount offering e-shops
Author: Pasch, Roman
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The master´s thesis is focused on uncovering individual strategies, which can be seen on the market of discount offering e-shops. The goal of this work is to find a winning strategy in this industry for a potentially emerging e-shop. Secondary data was used in the analysis to achieve the end objective. The theoretical part of the thesis brings a deeper insight into the concepts from which the individual strategies are based. The practical part defines the strategies around the company by analyzing the external environment, behavior of the industry, behavior of the customers and selected discount offering e-shops. Based on theese information, the tactical steps for a potentially emerging e-shop are set to create a competitive advantage and business success in the stated market.
Keywords: market of discount offering e-shops; emerging e-shop; competition; online marketing; strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2018
Date of submission: 14. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68275/podrobnosti

Files for download

    Last update: