Marketing of an artist and her brand

Thesis title: Marketing umělce a jeho značky
Author: Kašpar, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje komplexní marketingové stránce konkrétního umělce a jeho značky. Práce má klasické rozdělení na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je zaměření na specifika kulturních organizací v marketingu, která jsou relevantní pro oblast působení daného umělce. Praktická část obsahuje kombinaci marketingových výzkumů, aby bylo dosaženo celkového porozumění postojů, hodnot a směřování samotné značky i vybraných stakeholderů. Takto získané poznatky pak v souladu s odbornou literaturou tvoří základy pro navržení adekvátních doporučení a opatření, které pomohou umělci s budováním a rozvojem dané značky.
Keywords: marketing; hudba; značka; umění; kultura
Thesis title: Marketing of an artist and her brand
Author: Kašpar, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is dedicated to a complex marketing of an artist and her brand. Thesis is divided into two typical parts – theoretical and practical. Theoretical part is focused on specifics of cultural organizations in marketing which are relevant to the field of business of the artist. Practical part contains combination of marketing research methods to obtain general understandings of attitudes, values and directions of development of the brand itself and selected stakeholders. The findings thus obtained in accordance with literature form the basis for proposing adequate recommendations that could improve the brand of the artist.
Keywords: Marketing; Music; Brand; Art; Culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2018
Date of submission: 14. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67641/podrobnosti

Files for download

    Last update: