The use of inbound marketing tools in start-up on B2B market

Thesis title: Návrh inbound marketingové strategie ve start-upu na B2B trhu
Author: Fotrová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kubínová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu inbound marketingové strategie, která bude moci být využita v reálném prostředí. Hlavní myšlenkou práce je ukázat, jak lze využít nástroje inbound marketingu v rámci B2B trhu. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu inbound marketing, jednotlivým nástrojům i pravidlům, která jsou pro tento typ marketingu charakteristické. V aplikační části je zkoumán současný stav webových stránek společnosti, a to včetně jejich návštěvnosti a jednotlivých nástrojů inbound marketingu. Podrobná analýza klíčových slov, SEO faktorů i konkurence vede k vytvoření návrhu na marketingovou inbound strategii a obsahuje praktická doporučení, které by společnost mohla implementovat.
Keywords: online marketing; inbound marketing; obsahový marketing; start-up; B2B trh
Thesis title: The use of inbound marketing tools in start-up on B2B market
Author: Fotrová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kubínová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this diploma thesis is creating a draft of inbound marketing strategy that can be applied on real-life situations. The main objective is to show how to use inbound marketing tools within B2B market. The theoretical part explains the term “inbound marketing”, individual tools and rules that are characteristic for this type of marketing. The empirical part examines the actual state of the company web pages together with its visits and individual marketing tools. Detailed analysis of key words, SEO factors and competition leads to a draft creation of a marketing inbound strategy and contains practical recommendations the company could implement.
Keywords: online marketing; inbound marketing; start-up; content marketing; B2B market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2018
Date of submission: 14. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67567/podrobnosti

Files for download

    Last update: