Development of a sales team in Schools United s.r.o

Thesis title: Rozvoj obchodního týmu ve společnosti Schools United s.r.o
Author: Nigrin, Radim
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Hon, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat současnou podobu obchodního týmu ve společnosti Schools United s.r.o. a na základě výsledků této analýzy navrhnout doporučení pro rozvoj obchodního týmu podle aktuálních trendů ze světa obchodu v B2B sektoru. Teoretická část popisuje modely zaměřené na přijímací pohovor, onboarding proces a onboarding plán, automatizaci procesů, knowledge management, znalostní bázi, trénink, performance management, customer relationship management, sales pipeline a prodejní trychtýř. Aktuální stav společnosti je zkoumán prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů včetně obsahové analýzy, dále prostřednictvím zúčastněného pozorování a analýzou sekundárních dat. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu a navrženy konkrétní kroky a modely pro rozvoj obchodního týmu společnosti Schools United s.r.o., které vycházejí z teoretických poznatků. Přínos práce spočívá v aplikaci teoretických modelů z oblasti obchodu v B2B sektoru na malou obchodní společnost v České republice. Práci lze využít jako inspiraci pro obdobně velké společnosti, které chtějí rozvíjet svůj obchodní tým.
Keywords: B2B obchod; prodejní trychtýř; obchodní tým
Thesis title: Development of a sales team in Schools United s.r.o
Author: Nigrin, Radim
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Hon, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this master’s thesis is to analyze the current state of a sales team of the company Schools United s.r.o. and then based on the results of the analysis come up with a propositions of how to develop the sales team. The theoretical part describes several models that are focused on job interveiw, onboarding process, onboarding plan, knowledge management, knowledge base, training, performance management, customer relationship management, sales pipeline and saless funnel. The current state of the company’s sales team is examined by semi-structured interviews including content analysis, observing and analysis of secondary data. In practical part, there are suggested steps and models for developing the sales team in Schools United s.r.o., that emerge from theoretical knowledge. One of the benefits of this work is that it might be used as a inspiration for small companies that want to develop their own sales team.
Keywords: B2B sales; sales funnel; sales team

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2018
Date of submission: 14. 5. 2019
Date of defense: 7. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67366/podrobnosti

Files for download

    Last update: