Marketing communication on social networks and its use for virtual operators

Thesis title: Marketingová komunikace na sociálních sítích a její využití u virtuálních operátorů
Author: Kouklík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analýza marketingové komunikace na sociálních sítích u vybraných virtuálních operátorů a následné doporučení změn v marketingové komunikaci, které povedou k zefektivnění marketingových aktivit na sociálních sítích. Teoretická část je zaměřena na problematiku internetového marketingu s důrazem na specifika marketingu na sociálních sítích. Hlavní pozornost je věnována především síti Facebook a možnostem jejího využití v komunikačních kampaních. Praktická část nejprve představuje analýzu facebookové aktivity čtyř největších operátorů v České republice vytvořené na základě veřejně dostupných zdrojů. Pro vybraného virtuálního operátora byla následně provedena detailní analýza neveřejných statistik jeho facebookové sítě. Výstupem obou analýz je doporučení pro efektivnější správu facebookové stránky vybraných operátorů.
Keywords: sociální sítě; Facebook; internetový marketing; virtuální operátoři
Thesis title: Marketing communication on social networks and its use for virtual operators
Author: Kouklík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze the marketing communication on social networks of selected virtual operators and the subsequent recommendation of changes in marketing communication that will lead to more effective marketing activities on social networks. The theoretical part is focused on the issue of internet marketing with an emphasis on the specifics of marketing on social networks. Main attention is paid to Facebook network and possibilities of its use in communication campaigns. The practical part first presents an analysis of the Facebook activity of the four largest operators in the Czech Republic created on the basis of publicly available sources. A detailed analysis of the non-public statistics of his Facebook network was subsequently performed for the selected virtual operator. The output of both analyzes is a recommendation for more effective management of the Facebook pages of the selected operators.
Keywords: social networks; Facebook; virtual operator; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 3. 2019
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69298/podrobnosti

Files for download

    Last update: