Marketing Strategy and Communication of Scandinavian films in the Czech Republic

Thesis title: Marketingová strategie a komunikace skandinávských filmů v ČR
Author: Mohauptová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingové strategie a komunikace skandinávských filmů v České republice. Podává ucelený pohled na filmografii severských států, možnosti propagace a její následnou distribuci na českému trhu. V úvodní kapitole je osvětleno téma vývoje a formování historie filmové tvorby severských zemí, jako je Norsko, Švédsko, Finsko, Island a Dánsko, v návaznosti na významné osobnosti skandinávského filmového průmyslu. Dále je zde představena problematika marketingové komunikace ve vztahu ke kinematografii. V praktické části byl proveden průzkum současné situace distribuce v ČR s hlubším zaměřením na skandinávské filmy v letech 2008 až 2018.
Keywords: Skandinávie; severské země; marketingová strategie; filmový marketing a distribuce; trh filmu v České republice
Thesis title: Marketing Strategy and Communication of Scandinavian films in the Czech Republic
Author: Mohauptová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master thesis deals with the analysis of marketing strategy and communication of Scandinavian films in the Czech Republic. It provides a comprehensive view of the Nordic countries' filmography, the possibilities of its promotion and its subsequent distribution on the Czech market. The introductory page clarifies the theme of development and shaping of the filmmaking history of the Nordic countries such as Norway, Sweden, Finland, Island and Denmark, following the prominent figures of the Scandinavian film industry. This part was supported by a survey of the current situation in the Czech Republic with the aim to focus on Scandinavian films from 2008 to 2018.
Keywords: the Nordic countries; marketing strategy; film marketing and distribution; film market in the Czech Republic; Scandinavia

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2018
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68167/podrobnosti

Files for download

    Last update: