A comparison of marketing communications of television program StarDance and Your Face Sounds Familiar

Thesis title: Komparace marketingové komunikace televizních pořadů StarDance a Tvoje tvář má známý hlas
Author: Linhartová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat současný způsob marketingové komunikace televizních pořadů, prostřednictvím komparace dvou formátově srovnatelných projektů – StarDance a Tvoje tvář má známý hlas vysílaných na dvou odlišných médiích. Práce se také zabývá tím, zda souběžné vysílání pořadů mělo nějaký vliv na jejich propagaci nebo zda se liší komunikace pořadů v závislosti na typu média. Poslední kapitola praktické části je následně věnovaná marketingové komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Teoretická část definuje základní marketingové pojmy a popisuje principy a specifika komunikace mediálních společností, konkrétně tedy televizí.
Keywords: marketingový mix; marketingová komunikace; televizní marketing; self-promotion; televizní pořad; sociální sítě; Art marketing; Facebook; Instagram
Thesis title: A comparison of marketing communications of television program StarDance and Your Face Sounds Familiar
Author: Linhartová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe current marketing communications methods of television programs of individual media, based on the comparison of two similar projects - StarDance and Your Face Sounds Familiar. The work also deals with whether the simultaneous broadcasting of programs has had any influence on their promotion or whether communication of programs varies depending on media type. The last chapter of practical part is concentrated on the marketing communication through social network. The theoretical part defines basic marketing terms and describes the principles and specifics of communication of media companies, namely television.
Keywords: marketing communication; television marketing; self-promotion; TV show; social networking; Facebook; Instagram; marketing mix; Art marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2018
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68166/podrobnosti

Files for download

    Last update: