Influencers and their impact on the consumer decision making process

Thesis title: Influenceři a jejich vliv na spotřební rozhodování
Author: Mičke, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá, jak online influenceři ovlivňují spotřební rozhodování svých sledujících a zda je jejich vliv nejsilnější na uživatele internetu do 18 let. Vedle toho se práce zaměřuje také na to, jak je reklama v podání influencerů pro spotřebitele důvěryhodná v porovnání s ostatními reklamními nosiči a zda jsou doporučení influencerů podobně silná jako ta od blízkého okolí. Hlavní výzkumnou metodou práce bylo kvantitativní dotazníkové šetření, distribuované hlavně mezi českými respondenty, následované kontingenční analýzou.
Keywords: spotřební chování; influencer marketing; internet; generace Z; reklama; spotřební rozhodování; spotřebitel; online; sociální sítě; marketing; influencer
Thesis title: Influencers and their impact on the consumer decision making process
Author: Mičke, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This master’s thesis investigates how online influencers impact the consumer decision-making process and if they mainly influence internet users younger than 18 years. The thesis is further focused on comparison between advertising via influencers‘ channels and other more traditional advertising outlets. Another aim of the thesis was to determine whether influencers‘ recommandations are, from consumer perspective, as valuble as those from close people like relatives and friends. The main research method was quantitative questionnaire distributed mainly among Czech respondents followed by contingency analysis.
Keywords: Influencer; generation Z; influencer marketing; consumer decision-making process; advertising; online; consumer behaviour; internet; social media; consumer; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2018
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 17. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66995/podrobnosti

Files for download

    Last update: