Monetization Trends in Video Game Industry

Thesis title: Trendy monetizace ve videoherním průmyslu
Author: Avdibegović, Samir
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Sýkora, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá novými trendy ve videoherním průmyslu, s důrazem na monetizaci her. Pozornost byla věnována zejména popisu Business Modelu Canvas, distribučním cestám a zdrojům příjmů. Cílem diplomové práce je zjistit, jak na nové trendy reagují hráči videoher v České republice a jaké jsou jejich hlavní charakteristiky. Teoretická část práce pak zejména popisuje problematiku s interpretací business modelu ve videoherním průmyslu a mapuje distribuční cesty, a četné možnosti zdrojů příjmů. Praktická část je pak zaměřená na analýzu a popis nasbíraný dat, za pomocí dotazníkového šetření. Analytická část postupně analyzuje obecné charakteristiky zkoumaného vzorku, jejich preference vůči herním atributům, preferované monetizační modely a názory hráčů na momentální trendy.
Keywords: Videohra; Videoherní Průmysl; Business Model; Business Model Canvas; Zdroje Příjmů; Monetizace
Thesis title: Monetization Trends in Video Game Industry
Author: Avdibegović, Samir
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Sýkora, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The Czech player base was analyzed in the application part of this thesis using the analysis of collected questionnaires from 467 players. Two hypotheses were also verified. The first hypothesis regarding the age dependence of players on their total spending was rejected. The second hypothesis concerning the influence of the spending of the players on the "extra" functions of the game against their total spending was confirmed. A very strong correlation was found among these variables (Pearson's correlation coefficient was 0.8 at a significance level of p <0.01). Furthermore, a more thoroughly studied sample of Czech players and their characteristics was described, as well as the preferences for individual game attributes, preferences and frequencies of individual forms of monetization and last but not least, the views of players on new trends were described.
Keywords: Video Game Industry; Videogame; Business Model; Business Model Canvas; Revenue Streams; Monetization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 5. 2018
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66447/podrobnosti

Files for download

    Last update: