Recruitment and selection of employees

Thesis title: Získávání a výběr zaměstnanců
Author: Růžička, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Černá, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na získávání a výběr zaměstnanců v konkrétním oddělení společnosti Patria Finance, a.s. Práce nejprve vymezuje teoretický základ a uvádí jednotlivé zdroje získávání zaměstnanců a metody jejich výběru. Dále se zaměřuje na značku společnosti a klade si za cíl zjistit, jakými způsoby šíří značku mezi veřejnost a potenciální uchazeče o zaměstnání. Následně se věnuje analýze a popisu jednotlivých zdrojů získávání zaměstnanců v oddělení Customer Care a jejich následnému výběru. V poslední části je zpracováno dotazníkové šetření, které zkoumá to, jak zaměstnanci vnímají proces získávání a výběru ve společnosti a jaké nedostatky v něm vidí. Výsledkem je především zjištění, z jakých důvodů si zaměstnanci vybrali práci právě v této společnosti a navržení následných doporučení pro společnost.
Keywords: Získávání zaměstnanců; výběr zaměstnanců; značka společnosti
Thesis title: Recruitment and selection of employees
Author: Růžička, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Černá, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on recruiting and selecting employees in a department of Patria Finance, a.s. Firstly, this thesis defines the theoretical basis and describes sources of recruitment and methods of their selection. It also focuses on the brand of the company and aims to find out how the brand is presented to the public and to potential job applicants. The next part analyses and describes sources of recruitment selection of employees in the Customer Care department. The last part contains a survey that examines how employees see the process of recruiting and selecting in the company and discovers its cons. The aim of the survey is to find out the reasons why employees chose to work in this company and to suggest ways of improvements for the company.
Keywords: selection of employees; Recruitment of employees; company branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2018
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66222/podrobnosti

Files for download

    Last update: