Teaching Accounting to students with specific learning and behavioral disorders at secondary school

Thesis title: Výuka účetnictví u studentů se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na střední škole
Author: Hohlová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Krejčová, Kristýna
Opponents: Langer, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje výuce účetnictví u studentů se specifickými poruchami učení a chování na střední škole ekonomického zaměření. V teoretické části je uveden didaktický systém středoškolského vzdělávání se zaměřením na výuku účetnictví, charakteristické rysy a etiologii jednotlivých poruch učení a chování a popis problémů, se kterými se žáci se specifickými poruchami učení a chování musí vypořádat ve výuce účetnictví. Praktická část se týká výzkumného dotazníkového a kvalitativního šetření, které proběhlo na dvou vybraných obchodních akademiích.
Keywords: specifické poruchy učení a chování; dyslexie; dysgrafie; dysortografie; ADHD; výuka účetnictví; výuková metoda; organizační forma; didaktické prostředky
Thesis title: Teaching Accounting to students with specific learning and behavioral disorders at secondary school
Author: Hohlová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Krejčová, Kristýna
Opponents: Langer, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on providing support to students with specific learning and behavioral disorders at secondary economic schools. The thesis consists of theoretical and research part. The theoretical part describes education of accounting, characterizes the features and etiology of specific learning and behavioral disorders and introduces difficulties of students with specific learning and behaviour disabilities. The practical section presents research interview and questionnaire which has done at two chosen commercial academies.
Keywords: dysgraphia; teaching accounting; teaching methods; dysorthographia; organization forms; didactial means; dyslexia; ADHD; specific learning and behavioral disorders

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2018
Date of submission: 28. 5. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66078/podrobnosti

Files for download

    Last update: