Reform of Higher Education: Direct tution fee?

Thesis title: Reforma terciálního vzdělávání: přímá platba školného
Author: Kalichová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vostrovská, Zdenka
Opponents: Czesaný, Slavoj
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zavedením školného a studentské finanční podpory v České republice. V teoretické části jsou vyzdvihnuty studentské půjčky a spoření na vzdělání jako zdroje financí velkého rozsahu. Analytická část se soustředí na rozdílné druhy studentských podpor v Maďarsku, Kanadě a Nizozemí a hledá nejvhodnější model státních půjček pro české studenty. Cílem této práce je rozhodnout, zda je odložené příjmově kontingenční školné, v podobě navrhované Bílou knihou, nejlepší možnou alternativa pro české terciální vzdělávání.
Keywords: reforma; školné; terciální vzdělávání; odložené kontingenční školné; studentské půjčky
Thesis title: Reform of Higher Education: Direct tution fee?
Author: Kalichová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vostrovská, Zdenka
Opponents: Czesaný, Slavoj
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor work is concerned with introducing tution fees and student financial support. It is pointed out student loans and education savings as a source of funds of great scale in the theoretical part. The analytical part is focused on different kinds of student financial support used in Hungary, Canada and Netherlands. Final objective is to decide if icome-contingent repayments proposed by "White Book" is the best feasible solution for Czech Higher Education.
Keywords: student loans; reform; income-contingent tution fee; tution fee; Higher Education

Information about study

Study programme: Hospodářská politika a správa/Národní hospodářství
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economic and Social Policy

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2008
Date of submission: 1. 1. 2009
Date of defense: 11. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15865/podrobnosti

Files for download

    Last update: