Customer loyalty of a retail company - Billa

Thesis title: Loajalita zákazníků retailingové firmy - Billa
Author: Kučera, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Černá, Magdaléna
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola práce se zabývá objasněním pojmu "zákaznická loajalita" a vysvětluje její důležitost pro firmy v současném konkurenčním prostředí. Druhá kapitola je zaměřená na marketingový výzkum trhu. Slouží jako teoretický základ a východisko pro zpracování vlastního terénního šetření, které je také součástí této práce. Třetí kapitola představuje společnost BILLA spol. s.r.o. ČR a její věrnostní program, který je podrobně rozebrán. Poslední kapitola se zabývá výzkumem, který byl za účelem práce zpracován. Týká se informovanosti členů Billa Clubu o jeho výhodách.
Keywords: informovanost; Billa Club; loajalita zákazníků; výzkum trhu
Thesis title: Customer loyalty of a retail company - Billa
Author: Kučera, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Černá, Magdaléna
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapter enlightens the meaning of the term "customer loyalty", and explains its importance for firms in today's competitive surrounding. The second chapter focuses on market research and acts as a theoretical base and starting point for the research, which is a part of this thesis. The third chapter introduces the company BILLA spol. s.r.o. ČR and its loyalty programme, which is described very closely. The last chapter is concerned with the market research, which has been made for purpose of this thesis. It refers to the foreknowledge about benefits, which the Billa Club offers to its members.
Keywords: customer loyalty; foreknowledge; Billa Club; market research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16855/podrobnosti

Files for download

    Last update: