STRATEGIC ANALYSIS OF THE TRAVEL AGENCY IN THE EDUCATION TOURISM MARKET OF THE CZECH REPUBLIC

Thesis title: STRATEGIC ANALYSIS OF THE TRAVEL AGENCY IN THE EDUCATION TOURISM MARKET OF THE CZECH REPUBLIC
Author: Heřmánek, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Antonovic , Vladan
Thesis language: English
Abstract:
The following master thesis works with literature from education tourism, outlines the global overview of the industry from the perspective of a small travel agency operating on the Czech market offering study abroad packages in Great Britain. In the second part analysis of the Czech market is performed with insights on the relevant metrics influencing education tourism market in the country including its participants. This is followed by an analysis of the UK environment of the education sector focused on the statistics and data related to the internationally mobile students and influence of upcoming Brexit for the company and students in general. Subsequently, analysis of the internal and external environment of the analysed company is performed in the form of PESTL and Porters Value Chain. With the usage of conducted secondary and primary research as well as interviews, SWOT analysis is performed with final recommendations for actions being applied in the upcoming recruitment season 2019/20.
Keywords: Czech market analysis; Education tourism; Strategy
Thesis title: Strategická analýza cestovní kanceláře působící na českém trhu se zahraničním vzděláním
Author: Heřmánek, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Antonovic , Vladan
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na odvětví cestovního ruchu v oblasti vzdělání s pohedu malé cestovní kanceláře působící na českém trhu, která nabízí středoškolské pobyty ve Velké Británii. V první části se práce zaměřuje na globální trh se zahraničním vzděláním a postupně přechází na evropské a české měřítko. Následně je spracovaná analýza Britského trhu se vzděláním, která pracuje s relevantními měřítky v oblasti mobility studentů a jejich dopady na firemní operace z pohledu Brexitu. Následně empirická část pracuje s analýzou interního a externího prostředí firmy kombinované s výsledky primárního a sekundárního výzkumu provedeným autorem práce. Výsledek práce je shrnut analýzou SWOT spolu s doporučením růstových strategiíí, která má firma zrealizovat v nadcházejícím období 2019/20.
Keywords: Strategická analýza; Zahraniční vzdělání; Cestovní ruch

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 6. 2019
Date of submission: 19. 6. 2019
Date of defense: 19. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70043/podrobnosti

Files for download

    Last update: