Marketing communications of the Family Brewery Bernard, Plc

Thesis title: Marketingová komunikace Rodinného pivovaru Bernard a.s
Author: Racková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením současné marketingové komunikace Rodinného pivovaru Bernard a.s. Zaměřuje se především na veřejné vnímání reklamních kampaní této společnosti a navrhuje možná vylepšení komunikační strategie. Teoretická část vymezuje podstatu marketingové komunikace, její součásti a nové trendy marketingové komunikace. Dále přibližuje psychologii reklamy, etiku reklamy a vnímání reklamy. Praktická část představuje konkrétně Rodinný pivovar Bernard a.s., jeho historii a jednotlivé části komunikační strategie s důrazem na reklamní kampaně. Poslední část práce obsahuje vlastní dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím práce zjišťuje vnímání kampaní veřejností. V závěru jsou zhodnoceny zjištěné skutečnosti z dotazníku a na jejich základě navržena doporučení na vylepšení komunikační strategie této firmy.
Keywords: Marketingová komunikace; Vnímání značky; Guerilla marketing
Thesis title: Marketing communications of the Family Brewery Bernard, Plc
Author: Racková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the evaluation of the current marketing communications of the Family Brewery Bernard, Plc. It focuses primarily on the public perception of the company's advertising campaigns and suggests possible improvements to the communication strategy. The theoretical part defines the essence of marketing communication, its components and new trends in marketing communication. It also describes the psychology of advertising, ethics of advertising and perception of advertising. The practical part presents the Family Brewery Bernard, Plc., its history and individual parts of the communication strategy with an emphasis on advertising campaigns. The last part of the thesis contains its the questionnaire, through which the thesis identifies public perception of campaigns. In conclusion, the findings from the questionnaire are evaluated and recommendations for improving the company's communication strategy are proposed.
Keywords: Marketing communications; Perception of the brand; Guerilla marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2018
Date of submission: 22. 6. 2019
Date of defense: 9. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66596/podrobnosti

Files for download

    Last update: