Influence and transparency of influencers in on-line media

Thesis title: Vliv a transparentnost influencerů v on-line mediích
Author: Vylchak, Alina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu influencer marketingu na sociálních sítích a klade si za cíl zjistit současnou situaci týkající se transparentnosti on-line influencerů a existující regulace v tomto odvětví. Autorka práce se zabývá analýzou polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s novodobými názorovými vůdci a rozborem legislativy a precedentů týkajících se reklamy na on-line sociálních sítích. Pro lepší pochopení je provedena komparace s jinými zeměmi. Teoretická část práce obsahuje především definici a charakteristiku influencerů jako takových, jejich působnost a vliv na sledující publikum. Práce také přibližuje způsoby navazování spolupráce a odměňování influencerů.
Keywords: Regulace; Influencer; Reklama
Thesis title: Influence and transparency of influencers in on-line media
Author: Vylchak, Alina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the phenomenon of social media influencer marketing and is aimed at investigating the current situation with on-line influencers transparency and existing regulations in this branch. The author analyzes the semi-structured qualitative interviews with the leaders of opinions and studies the legislature of social media advertisement precedents. A comparison with the other countries was made for a better understanding of the situation. Theoretical part contents a definition and characteristics of influencers as such, their activity, and the way they influence their audience. This work also suggests ways of cooperation with influencers and rewarding them.
Keywords: Influencer; Advertisement; Regulation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2018
Date of submission: 26. 6. 2019
Date of defense: 16. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66666/podrobnosti

Files for download

    Last update: