Factors of development of a market with wearables

Thesis title: Faktory rozvoje českého trhu s wearables
Author: Zbirovská, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vacková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Zájem o nositelná zařízení v posledních letech exponenciálně vzrostl. Již rok 2014 byl časopisem Forbes nazvaný jako Rok wearables. Přes mediální pozornost i rostoucí poptávku stále existují bariéry, které brání rozšířenému širokému rozšíření této technologie mezi běžnou populaci. V České republice je míra používání wearables na úrovni 3 % a patří mezi nejnižší v Evropě. Tato práce se zabývá vlivem vnějších faktorů na tuto míru používání nositelné elektroniky v Česku a možnostmi rozvoje českého trhu s wearables. Součástí práce je úvod do problematiky nositelných zařízení na základě provedené rešerše zahraniční literatury na téma historie, fungování a využití wearables.
Keywords: nositelná elektronika; internet věcí; teorie přijetí a používání technologií
Thesis title: Factors of development of a market with wearables
Author: Zbirovská, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vacková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
In the last years, public interest in the wearable device has increased exponentially. It has been 5 years since magazine Forbes called the year 2014 as the Year of Wearables. Despite the media attention and growing demand, barriers to the widespread use of this technology still exist. In the Czech Republic, the wearables user penetration rate is 3 %, the lower bottom of the usage in Europe. The thesis focuses on the influence of external factors on the low penetration rate of wearable electronics in the Czech Republic and the possibilities of further development of the Czech market with wearables. The paper includes an introduction to the topic of wearable devices about history, functioning and application of wearables.
Keywords: Wearables; Internet of Things; Theories of acceptance and adoption of technology

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2018
Date of submission: 26. 6. 2019
Date of defense: 5. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64250/podrobnosti

Files for download

    Last update: