Influence of the zero price effect on consumer decision

Thesis title: Vliv efektu "zdarma" na rozhodování spotřebitele
Author: Martiushenko, Kateryna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Korecká, Martina
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou iracionálního chování jedinců a exis-tenci efektu „zdarma“. Cílem práce je ověřit působení zvoleného efektu na rozhodování příslušníků generace Z. Součástí práce je analýza vnímaní a vztahu spotřebitelů k ceně, a to především k nulové ceně. K naplnění cíle je použita kombinace kvalitativních vý-zkumných metod, kterou tvoří focus group a obdobný experiment.
Keywords: spotřebitelské chování; nákupní rozhodnutí; cena; iracionální chování; efekt „zdarma“
Thesis title: Influence of the zero price effect on consumer decision
Author: Martiushenko, Kateryna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Korecká, Martina
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of irrational behavior of individuals and the existence of the zero price effect. The aim of the thesis is to verify the impact of the chosen effect on the decision-making process of members of the Generation Z. To meet the objective, a combination of qualitative research methods was used, which consists of a focus group and an experiment.
Keywords: consumer behavior; buying decision; price; irrational behavior; zero price effect

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 4. 2018
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 29. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67436/podrobnosti

Files for download

    Last update: