Foreign market entry strategy

Thesis title: Strategie vstupu na zahraniční trh
Author: Kaftan, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Dobrovodsky, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá výběrem vhodné formy vstupu na zahraniční trh v oblasti koupelnové sanity. Věnuje se prémiovému segmentu umyvadel z betonu. Práce se konkrét-ně zaměřuje na trh Velké Británie a Německa. K analýze těchto trhů využívá analýzu PEST. Potvrzuje se vhodnost obou trhů pro zahraniční expanzi. Velikosti konkurence na obou trzích není v daném segmentu silná. Oba trhy nabízejí více možností, jak na ně vstoupit. Ze SWOT analýz vyplynuly tři preferované možnosti. První variantou je oslovení jednotlivých koupelnových studií, druhou variantou je budování vztahu a spolupráce s architekty či developery. Třetí varianta se týká německého trhu, nejvhodnější formou vstupu v prvotní fázi je vytvoření e-shopu. Práce dále upozorňuje na možná rizika při vstupu na zkoumané trhy.
Keywords: Konkurence; Koupelnová sanita; Internacionalizace; britský trh; německý trh
Thesis title: Foreign market entry strategy
Author: Kaftan, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Dobrovodsky, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The theses deals with the appropriate form of entry to the foreign market in the bathroom sanitary business. Theses is dedicated to the premium washbasin segment and enters the market with its concrete products. Specifically, the work focuses on the United Kingdom and Germany market and uses PEST to analyze these markets. The suitability of both markets for foreign expansion is confirmed and the position of competitors is not too strong in the segment as well. Both markets offer more possible ways to enter them, but the SWOT analysis has shown three preferred options. The first option is addressing the individual bathroom studios, then establishing a relationship with architects or developers, and for the German market, the most suitable form of entry in the initial phase is the e-shop solution. The thesis also highlights possible threats and opportunities when entering the researched markets.
Keywords: competition; Bathroom sanitary ware; internationalization; British market; German Market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 5. 2018
Date of submission: 27. 6. 2019
Date of defense: 16. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66034/podrobnosti

Files for download

    Last update: