The impact of enterprise education on identifying employees with the enterprise

Thesis title: Vliv podnikového vzdělávání na identifikaci zaměstnanců s podnikem
Author: Hlaváčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Komárková, Lenka
Opponents: Míková, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem vzdělávání, které probíhá v podnicích, na identifikaci a také spokojenost zaměstnanců s podnikem. Cílem práce je zjistit, jakou mírou přispívají formy a metody podnikového vzdělávání k identifikaci zaměstnanců a co dalšího ovlivňuje identifikaci a spokojenost. Teoretická část přibližuje, co vše zahrnuje vzdělávání, jak probíhají jeho fáze a jakými metodami lze zaměstnance vzdělávat. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum v konkrétní společnosti, kde je zjišťována míra identifikace zaměstnanců na jednotlivých pozicích. Výzkum ukazuje, jaké konkrétní faktory přispívají k identifikaci a také fakt, že vzdělávání je jen jedním prvkem v kombinaci těchto faktorů. Z výsledků jsou navržena doporučení a opatření pro společnost, na jejichž základě je možné zvýšit míru identifikace a spokojenosti zaměstnanců.
Keywords: podnikové vzdělávání; zaměstnanci; míra identifikace; společnost
Thesis title: The impact of enterprise education on identifying employees with the enterprise
Author: Hlaváčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Komárková, Lenka
Opponents: Míková, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the impact of education, that takes place in companies, on identification and employee satisfaction with the company. The purpose of this thesis is to find out how the forms and methods of enterprise education contribute to the identification of employees and what further influences identification and satisfaction. The theoretical part describes what the education includes, how its phases are going and what methods can be used to educate employees. The practical part includes quantitative research in a particular company, where the level of identification of employees in individual positions is determined. This research shows what specific factors contribute to identification and also the fact that education is just one part in combination of these factors. The results suggest recommendations and measures for the company on the basis of which it is possible to increase the level of identification and satisfaction of employees.
Keywords: enterprise education; level of identification; employees; company

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 4. 2018
Date of submission: 27. 6. 2019
Date of defense: 26. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65830/podrobnosti

Files for download

    Last update: