Establishing and promoting a site for image sales

Thesis title: Establishing and promoting a site for image sales
Author: Homoláčová, Jindřiška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: English
Abstract:
AbstractThe bachelor thesis deals with marketing strategy for selling children's pictures and promoting the web on the Internet.The aim of the bachelor thesis is to create a guide to creating a website and propose a way of its promotion, evaluate and propose improvements and further evaluate the business (non-profit) intention. The goal of the site is not to generate profit (in the first phase) but to raise awareness about it. Achieve traffic and offer images for sale based on the results (second phase).The partial goal is to describe how the site was created, to calculate the cost of its implementation, promotion and marketing strategies, including website traffic.
Keywords: promotion; SWOT analysis; marketing mix; painting; marketing; SEO; drawing animals; business; pencil drawing; children's paintings
Thesis title: Zřízení a propagace webu na prodej obrázků
Author: Homoláčová, Jindřiška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: English
Abstract:
Abstrakt Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií na prodej dětských obrázků a propagaci webu na internetu. Cíl bakalářské práce je vytvořit návod na vytvoření webu a navrhnout způsob jeho propagace, zhodnotit a navrhnout vylepšení a dále zhodnotiti podnikatelský (neziskový) záměr. Cílem webu není generovat zisk (v první fázi), ale zvýšit povědomí o něm. Dosáhnout nějaké návštěvnosti a podle zjištěných výsledků nabízet obrázky k prodeji (druhá fáze). Dílčím cílem je popis, jak byl web vytvořen, spočítat náklady na jeho realizaci, propagaci a marketingové strategie včetně vyhodnocení návštěvnosti webové stránky.
Keywords: dětská tvorba; Propagace; Marketing; SWOT analýza; Marketingový mix; SEO; Obchod; Kreslení tužkou; kreslení zvířat; malování

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2018
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 11. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66996/podrobnosti

Files for download

    Last update: