Digital marketing: a case study of the use of digital technology in marketing

Thesis title: Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu
Author: Mlčochová, Ellen
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje používání digitálních medií v marketingu. Jejím cílem je pozorování a popis marketingového působení vybrané společnosti v online prostředí. V první části se věnuje tomu, co to digitální marketing je a jeho vzniku. Dále jsou vymezeny jeho strategie, cíle a nástroje. Dále práce vymezuje marketing na vybraných sociálních sítích, webových stránkách a in-game marketing. V empirické části je zkoumána předvánoční kampaň společnosti Benefit Cosmetics v roce 2018. Popisuje digitální nástroje, které společnost ve své propagaci použila pomocí pozorování metrik bylo zjištěno, které příspěvky mají největší ohlasy. Jejím výstupem je pak doporučení pro potencionální začínající firmu na trhu s kosmetikou v oblasti digitálního marketingu.
Keywords: Marketing; Digitální marketing; Sociální sítě; Případová studie
Thesis title: Digital marketing: a case study of the use of digital technology in marketing
Author: Mlčochová, Ellen
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the use of digital media in marketing. Its aim is to observe and describe the marketing activities of the selected company in the online environment. The first part deals with what digital marketing is and its origin. Furthermore, its strategies, objectives and tools are defined. Furthermore, the thesis defines marketing on selected social networks, websites and in-game marketing. The empirical part examines the pre-Christmas campaign of Benefit Cosmetics in 2018. It describes the digital tools that the company used in its propagation through the observation of metrics and found which contributions have the greatest response. Its output is then a recommendation for a potential start-up company in the digital marketing cosmetics market.
Keywords: Marketing; Digital marketing; social networks; case study

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2018
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 20. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66978/podrobnosti

Files for download

    Last update: