Suggestion for Marketing Communication of World Junior Ice Hockey Championship 2020

Thesis title: Návrh marketingové komunikace mistrovství světa juniorů v hokeji 2020
Author: Kramář, Josef
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je definování návrhů pro marketingovou komunikaci Mistrovství světa juniorů v hokeji 2020, které se bude konat v České republice. Práce se v teoretické rovině zabývá specifiky sportovního marketingu a event marketingu a představuje některé trendy v těchto marketingových oblastech. Další část práce je věnována juniorskému mistrovství světa, jeho popularitě, dřívějšímu pořadatelství České republiky a současným organizačním činnostem směrem k nadcházejícímu mistrovství. Následné dotazníkové šetření zkoumá vnímání juniorského mistrovství ze strany českých hokejových fanoušků a na jeho základě jsou v práci uvedeny možné aplikovatelné aktivity marketingové komunikace pro mistrovství v roce 2020.
Keywords: lední hokej; sportovní marketing; event marketing; marketingová komunikace
Thesis title: Suggestion for Marketing Communication of World Junior Ice Hockey Championship 2020
Author: Kramář, Josef
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to define suggestions for marketing communication of World Junior Ice Hockey Championship 2020 which will be held in Czech Republic. In the theoretical part of the thesis is introduced sport marketing, event marketing and some new trends considering these two marketing areas. The World Junior Ice Hockey Championship is thereafter described as well as its popularity, latest hosting of this tournament by Czech Republic and current activities toward oncoming championship. The questionnaire survey examines the perception of this tournamenet by czech ice hockey fans and based on its outcome the thesis offers some possible activities for marketing communication of the championship in 2020.
Keywords: event marketing; ice hockey; marketing communication; sport marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2018
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 9. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66818/podrobnosti

Files for download

    Last update: