Perception of advertising messages for selected target groups

Thesis title: Vnímání reklamních sdělení u zvolených cílových skupin
Author: Novohradská, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá proměnami ideálu ženské krásy ve společnosti a v reklamě, a to jak z historického, tak současného pohledu. Práce konkrétně řeší problematiku užití modelky a skutečné ženy v reklamě. Za pomocí kvantitativního průzkumu byla k dalšímu zkoumání určena cílová skupina žen ve věku 18 až 24 let. Tato věková skupina byla vyhodnocena jako nejvíce ovlivnitelná a vhodná k hloubkovým rozhovorům. Kvalitativní výzkum odhalil negativní vliv modelek a požadavek na zařazení skutečných žen do reklam. Respondentky chtějí zejména větší rozmanitost postav a viditelné nedokonalosti v reklamě.
Keywords: Krása žen; Ideál ženské krásy; Body image; Reklama; Skutečné ženy v reklamě
Thesis title: Perception of advertising messages for selected target groups
Author: Novohradská, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the transformation of the ideal of female beauty in society and in advertising, both from a historical and a contemporary perspective, too. The thesis specifically deals with the use of models and real women in advertising. Using a quantitative research, a target group of women aged 18-24 was identified for further investigation. This age group was assessed as the most influential and appropriate for in-depth interviews. Qualitative research has revealed the negative impact of models and the requirement to include real women in advertisements. In particular, respondents want a greater diversity of characters and visible imperfections in advertising.
Keywords: Female beauty; Real beauty in advertising; Negative impact of models

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2018
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 30. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65886/podrobnosti

Files for download

    Last update: