Principles of marketing communication of Czech universities in the direction to Russian-speaking students

Thesis title: Principy marketingové komunikace českých vysokých škol ve směru k ruskojazyčným studentům
Author: Alferova, Valeriya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Fiala, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingová komunikace je nedílnou součásti fungování českých vysokých škol. V posledních letech se Česko střetlo s problémem ve formě slabších popu-lačních ročníků a tím i s malou obsazeností VŠ. I přes to, že tento problém není věcný, měl by se řešit. Tato práce je zaměřena na popsaní důležitých marketin-gových aspektů pro přilákaní vybrané skupiny studentů na vysoké školy. Jako jeden z dílčích cílů práce je vyčlenění marketingových nástrojů, které jsou schopné oživit vybranou českou fakultu. Výsledkem práce je na základě získaných údajů od respondentů vytvořit vhodný návrh pro naplnění kapacit FM VŠE pomoci přilákaní studentů ze zahraničí.
Keywords: Komunikace ; Jazyková škola ; Studenti; Marketing
Thesis title: Principles of marketing communication of Czech universities in the direction to Russian-speaking students
Author: Alferova, Valeriya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Fiala, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing communication is an integral part of the functioning of Czech universities. In recent years, Czech Republic has encountered a problem in the form of weaker populations and thus a low occupancy rate of universities. Despite the fact that this problem is not everlasting, it should be solved. This work is focused on describing important marketing aspects for attracting a selected group of students to universities. One of the aims of the thesis is to spot marketing tools that are able to revive a selected Czech faculty. The main aim of this work is to create a suitable proposal, which is based on the obtained data from respondents, for fulfilling FM VŠE capacities with help of attracting students from abroad .
Keywords: Marketing ; Communication; Students ; Language classes

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2018
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 26. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65881/podrobnosti

Files for download

    Last update: