Design of marketing communication Europe Easy Energy

Thesis title: Vliv vizuální komplexity a typu produktu na vnímání značky a chování spotřebitele
Author: Svoboda, Vít
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace u společnosti Europe Easy Energy a.s., jedním z alternativních dodavatelů energií na českém trhu. Cílem této práce je zhodnotit současnou marketingovou komunikaci a na základě znalosti strategie společnosti a zhodnocení současné komunikace navrhnout novou marketingovou komunikaci pro jeden rok. Teoretická část práce je zaměřena na definování základních pojmů v oblasti marketingové komunikace. Je provedena literární rešerše a nastíněna SWOT analýza a analýza konkurenčních skupin. Praktická část je věnována zprvu obecným informacím ohledně energetického trhu a následně společnosti Europe Easy Energy a.s. jako takové a její současné marketingové komunikaci. Ta je následně zhodnocena na základě poznatků a současné strategie společnosti navržena nová.
Keywords: marketing; marketingová komunikace; energetika; mediální plán
Thesis title: Design of marketing communication Europe Easy Energy
Author: Svoboda, Vít
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the issue of marketing communication in Europe Easy Energy a.s., one of the alternative energy suppliers on the Czech market. The aim of this work is to evaluate current marketing communication and based on knowledge of company strategy and evaluation of current communication to design new marketing communication for one year. The theoretical part is focused on the definition of basic concepts in the field of marketing communication. Literary research is performed and SWOT analysis and analysis of competing groups are outlined. The practical part is devoted to general information about the energy market and then to Europe Easy Energy a.s. as such and its current marketing communication. It is then evaluated on the basis of knowledge and the current strategy of the company proposed new.
Keywords: marketing; marketing communication; media plan; power engineering

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2023
Date of submission: 15. 7. 2024
Date of defense: 22. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63628/podrobnosti

Files for download

    Last update: