Focusing and viewing of stations on the Czech TV market

Thesis title: Zaměření a sledovanost stanic na televizním trhu ČR
Author: Burešová, Johana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce v rámci teoretické části představuje problematiku prostředí českého televizního trhu, segmentace, targetingu a sledovanosti televizního vysílání. Výzkum v rámci bakalářské práce se zabývá zaměřením čtyř největších televizních společností (Česká televize, Nova, Prima, Barrandov), zejména jejich jednotlivých kanálů na určité segmenty diváků. Na základě rešerše primárních zdrojů byly vytvořeny profily televizních kanálů a diváckých segmentů. Diváci byli rozděleni do 6 segmentů na základě věku (4-14 let, 15-30 let, 31-68 let, 69 a více let). Následovala analýza dat o sledovanosti všech zkoumaných stanic vybranými segmenty. Závěrem komparační analýzy je, že české televize kopírují, až na drobné odchylky, obsahem svých televizních programů zájem svých cílových skupin.
Keywords: televizní trh,; segmentace,; targeting,; analýza; mass media; mediální komunikace
Thesis title: Focusing and viewing of stations on the Czech TV market
Author: Burešová, Johana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis in its theoretical part presents the issue of the Czech television market, segmentation, targeting and rating of TV programs. Research in the frame of this bachelor's thesis deals with targeting for four most important TV companies (Česká televize, Nova, Prima, and TV Barrandov), especially their particular channels for the certain segments of viewers. Profiles of TV channels and viewers segments were created on the base of primary source's recherche . Viewers were divided into six segments according to the age (4–14 years, 15–30 years, 31–68 years, 69 and more years). Data analysis of ratings at selected segments in all researched TV channels was following. The conclusion of this comparative analysis is that actually Czech television companies copy, except for small deviations, the interest of their aimed groups by the content of their programs.
Keywords: analysis; mass media; television market; segmentation; targeting

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2017
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 23. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61587/podrobnosti

Files for download

    Last update: