Relationships between organizations in the trade fair in terms of competition and cooperation strategies

Thesis title: Vztahy mezi organizacemi v odvětví veletrhů z pohledu strategie konkurence a kooperace
Author: Akhlasová, Nicoletta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje vztahům mezi organizacemi zabývajícími se realizací veletržních stánků a to z pohledu strategie konkurence a kooperace. Výstupem je pak formulace strategie konkurenceschopnosti a kroky její implementace. K prozkoumání těchto vztahů byla jako hlavní metoda výzkumu zvolena kvantitativní obsahová analýza prostřednictvím studia interních dokumentů společností a metoda kvalitativního výzkumu, jímž jsou rozhovory s manažery vybraných společností. Výsledky tohoto výzkumu jasně poukazují na probíhající kooperaci mezi společnostmi a také se v odvětví podařilo identifikovat dva dominantní podniky. Pro formulaci strategie bylo využito analýzy interního a externího prostředí společnosti MIBA s.r.o. Společnosti je navrženo věnovat se více vzdělávání zaměstnanců, začleňování nových inovací, rozšíření výrobních kapacit a kladení většího důrazu na propagační aktivity, s tím jsou spojené i jednotlivé kroky implementace.
Keywords: Kooperace; Strategie konkurenceschopnosti; Veletržní stánky
Thesis title: Relationships between organizations in the trade fair in terms of competition and cooperation strategies
Author: Akhlasová, Nicoletta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with relations between stand-building companies from the perspective of competition and cooperation strategy. The output is then formulation of competitiveness strategy and steps for its implementation. To explore those relations the quantitative content analysis made by studying of internal company documents and the qualitative research which was done by interviews with managers from appointed companies were chosen as the main methods of research. Results of this research clearly points to cooperation between companies and there were also two dominant companies identified in the industry. The internal and external analysis of MIBA company were used for strategy formulation. It is proposed to devote more time to employee training, to integrate new innovations, to extend production capacity and to emphasize more on promotional activities. With those points are connected also the implementation steps.
Keywords: Cooperation; strategy competitiveness; exhibition booth

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2016
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 26. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59222/podrobnosti

Files for download

    Last update: