Marketing and commercial communication of the travel agency Čedok

Thesis title: Marketingové a komerční komunikace CK Čedok
Author: Loucká, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je analýza marketingových a komerčních komunikacícestovní kanceláře Čedok. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretickéčásti jsou za pomoci odborné literatury definovány základní pojmy – marketing,marketingový mix, strategické analýzy a marketingové a komerční komunikace.V praktické části je představena společnost Čedok, její marketingový a komunikační mix akonkurenční analýza. Následuje vlastní dotazníkové šetření, jehož vyústěním jsou návrhy adoporučení pro vylepšení marketingové komunikace Čedoku.
Keywords: CK Čedok; Marketingový mix; Komunikační mix; Konkurenční analýza
Thesis title: Marketing and commercial communication of the travel agency Čedok
Author: Loucká, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is an analysis of the marketing and commercial communication ofthe travel agency Čedok. The thesis is divided into two parts, the theoretical and the practicalpart. In the theoretical part, with the help of expertise text, basic terms like marketing,marketing mix, strategic analysis, marketing and commercial communication, is defined. In the practical part, the Company Čedok is introduced, as well as the marketing andcommunication mix and an analysis of it’s competitors. This is followed by a questionnairesurvey, with the conclusion and suggestions and recommendations for improvement of themarketing communication of Čedok.
Keywords: Čedok; Marketing mix; Communication mix; Analysis of competitors

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2012
Date of submission: 28. 6. 2019
Date of defense: 11. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37933/podrobnosti

Files for download

    Last update: