Entry strategy of global corporations on the markets of non EU countries ( India)

Thesis title: Entry strategy of global corporations on the markets of non EU countries ( India)
Author: Mehra, Shrey
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Říha, David
Thesis language: English
Abstract:
The primary objective of this master thesis is to explore and analyze the market entry strategies of multinational corporations in India. While the secondary objectives are to analyze the retail industry of India and market entry strategy of Walmart India. The outcome of this thesis is a decision on the market perspectives and potential opportunities for the company in the coming years. The conclusion is based on the analysis of the current market and political scenario; investment regulations, competition analysis. The thesis is divided into three chapters and the conclusion thereafter.The First chapter explains about the economy and industry (retail) analysis, while the second chapter consist of the theoretical part is concentrated on the market opportunities for the global retail players and the theoretical aspects of market entry strategies, with a case study of each entry strategies. In the third chapter, I started with an analysis of Walmart company worldwide and then explained about the history and current situation of Walmart in India, while the key talking point in this chapter is about the change in their market entry strategy in 2013.
Keywords: entry strategy; walmart; retail industry; wholly owned subsidiary
Thesis title: Vstupní strategie globálních korporací na trzích zemí mimo EU (Indie)
Author: Mehra, Shrey
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Říha, David
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je prozkoumat a analyzovat strategie vstupu na trhnadnárodních korporací v Indii. Zatímco sekundárním cílem je analýza maloobchoduprůmyslu Indie a strategie vstupu na trh Walmart Indie. Výsledkem práce je a rozhodnutí o perspektivách trhu a potenciálních příležitostech pro společnost v nadcházejícím obdobílet. Závěr vychází z analýzy současného tržního a politického scénáře;investičních předpisů, analýzy hospodářské soutěže. Práce je rozdělena do tří kapitolzávěru.První kapitola popisuje ekonomickou a průmyslovou (maloobchodní) analýzu a druhou analýzukapitola se skládá z teoretické části, která je zaměřena na tržní příležitosti pro globálnímaloobchodních hráčů a teoretické aspekty strategií vstupu na trh s případovou studií každé položkystrategií. Ve třetí kapitole jsem začal s analýzou společnosti Walmart po celém světěvysvětlil o historii a současné situaci Walmart v Indii, zatímco klíčový bod mluvenív této kapitole se jedná o změnu strategie vstupu na trh v roce 2013.
Keywords: wholly owned subsidiary; entry strategy; india; retail industry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2018
Date of submission: 10. 9. 2019
Date of defense: 2. 10. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65991/podrobnosti

Files for download

    Last update: