Corporate Social Responsibility and Brand Trust in Luxury

Thesis title: Corporate Social Responsibility and Brand Trust in Luxury
Author: Ganzyuk, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
The aim of the research is to study the influence of corporate social responsibility on consumers' trust toward luxury brands. The quantitative approach was chosen as the most appropriate method to answer the research question. The research applies quantitative data collection in the form of a survey. The empirical study conducted on the example of the luxury brand Gucci revealed that the corporate social responsibility activities of the company have mainly a positive and notable effect on the brand trust. The findings also showed that the consumers' trust influenced by each of the corporate social responsibility dimensions does not critically differ.
Keywords: Corporate Social Responsibility ; Brand Trust; Luxury brands
Thesis title: Corporate Social Responsibility and Brand Trust in Luxury
Author: Ganzyuk, Alexandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem výzkumu je studium vlivu společenské odpovědnosti podniků na důvěru spotřebitelů vůči luxusním značkám. Kvantitativní přístup byl zvolen jako nejvhodnější metoda výzkumu. Výzkum aplikuje kvantitativní sběr dat formou dotazníku. Empirická studie provedená na příkladu luxusní značky Gucci ukázala, že aktivity společenské odpovědnosti mají především významný a kladný vliv na důvěru v značku. Zjištění také ukázala, že důvěra spotřebitelů ovlivněná každým z aspektů společenské odpovědnosti se zásadně neliší.
Keywords: Corporate Social Responsibility ; Brand Trust ; Luxury brands

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 4. 2018
Date of submission: 1. 7. 2019
Date of defense: 29. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65844/podrobnosti

Files for download

    Last update: