Segmentation of video games market

Thesis title: Segmentace trhu videoher
Author: Radosta, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je najít odlišnosti a podobnosti mezi spotřebiteli na trhu videoher, odkrýt segmenty a navrhnout pro ně vhodný marketingový přístup.Teoretická část je zaměřena na segmentaci trhu, kde jsou popsány fáze tohoto procesu, segmentační kritéria, koncepty a metody segmentace. Druhá část se věnuje marketingovému výzkumu a jeho základnímu členění, sběru a analýze dat.V praktické části bude charakterizován trh videoher a popsán současný stav trhu v ČR.Následně bude provedena samotná segmentace trhu. Pro tento účel byla využita v první řadě sekundární data MML-TGI. Dále byla pro segmentaci použita i primární data získanáz dotazníkového šetření. Pomocí faktorové, shlukové, kontingenční a dalších analýz byly segmenty odkryty, rozvinuty a popsány. Pro výsledné segmenty byl pak navržen vhodný marketingový přístup.
Keywords: Shluková analýza; Segmentace trhu; Marketingový výzkum; Videohry
Thesis title: Segmentation of video games market
Author: Radosta, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master’s Thesis goal is to find differences and similarities between consumers on the videogames market, uncover segments and propose the marketing approach for them.Theoretical part is focused on segmentation, its process phases, segmentation criteria, concepts and methods of segmentation. Second part of theoretical part is about marketing research, its structure, data collection and analysis.In the practical part will be characterized the videogame market and described the situation on the Czech market. Next part will be about the segmentation of the videogames market. For this purpose will be used secondary data MML-TGI but also primary data obtained by questionnaire survey. Segments were uncovered, developed and described by factor, cluster, contingent and other analysis. An appropriate marketing approach was then proposed for the resulting segments.
Keywords: Market segmentation; Marketing research; Video games; Cluster analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2018
Date of submission: 20. 8. 2019
Date of defense: 10. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67638/podrobnosti

Files for download

    Last update: