Segmentation of Czech Online Population for Digital strategy for selected Travel agency

Thesis title: Segmentace české internetové populace pro online programatický nákup dovolené
Author: Kůsová, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Matíková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce propojuje teoretickou bázi strategické segmentace s online marketingovou komunikací. Cílem diplomové práce je zanalyzovat českou populaci na trhu cestovního ruchu, určit jednotlivé segmenty, a následně doporučit, na který segment zaměřit novou digitální marketingovou komunikaci cestovní kanceláře, zejména v programatickém nákupu reklamního prostoru. Data z MML-TGI byly podrobeny v praktické části této práce faktorové, shlukové a kontingenční analýze, díky které byl vytvořen profil jednotlivých segmentů. Tyto profily byly rozvinuty pomocí vícerozměrného škálování, MCART a popisné analýzy. Dále byly výstupy potvrzeny výsledky z dotazníkového šetření. Kvalitativní polostrukturované rozhovory se specialisty dodaly informace pro návrh cílení v programatickém nákupu reklamního prostoru pomocí cílení na charakteristiky uživatele.
Keywords: Segmentace; online marketing; programatický nákup; cestovní ruch
Thesis title: Segmentation of Czech Online Population for Digital strategy for selected Travel agency
Author: Kůsová, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Matíková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master‘s thesis is to analyze Czech population of travelers, indetify the segments and Target Group followed by the recommendation for programmatic purchasing digital advertising with the use of automated software's. Using MML-TGI data set to create profile of each segment via factor, cluster and pivot analysis. These profiles are further developed using multidimensional scaling, MCART and descriptive analysis. The output of this analysis is the description of suitable segment, for new personalized online marketing communication. This thesis includes an analysis according to the internal procedure of the international digital agency to compare the academic and realistic outputs. The result would be a profile of potentional travelers via Travel Agency. The quantitative survey will also complement the missing information of this segment. The draft of Media Plan is made with the best practises, mentioned in qualitative semi-structured interviews with specialists.
Keywords: Online Advertising; Segmentation; Real Time Bidding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 4. 2018
Date of submission: 28. 8. 2019
Date of defense: 10. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68194/podrobnosti

Files for download

    Last update: