The Communication concept of the brand Bomma

Thesis title: The Communication concept of the brand Bomma
Author: Kozarová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Rezler, Luboš
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis is to provide a coherent and effective communication concept for Bomma, a luxury Czech brand. Upon completion, the communication delivers the desired brand archetype to key customer groups. The theoretical part of the thesis provides the fundamental knowledge derived from related, well-established and highly contemporary literature. Due to the nature of the industry and lack of primary data, the qualitative research of in-depth interviews with an international sample of respondents has been carried out in order to acquire necessary information and valuable insights. Based on the research result and the theoretical knowledge provided, the brand archetype of Bomma has been selected, then directly applied to a brand identity prism. This well-structured model will now serve as a fundamental tool for articulating a brand archetype identity, via communication resonating within key customers.
Keywords: Brand archetype; Luxury segment; Qualitative research; Communication concept
Thesis title: Komunikační koncept značky Bomma
Author: Kozarová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Rezler, Luboš
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je poskytnout ucelený a účinný komunikační koncept pro českou značku Bomma, působící v luxusním segmentu. Smyslem komunikačního konceptu bude zrpostředkovat požadovaný archetyp značky cílovým zákazníkům. Teoretická část diplomové práce představuje základní východiska čerpaná ze současné, zavedené a respektované literatury. Vzhledem k charakteru segmentu a nedostatku primárních dat byl proveden kvalitativní výzkum prostřednictvím hloubkových rozhovorů s respondenty, aby byly získány potřebné informace a poznatky. Na základě tohoto výzkumu a teoretických vědomostí byl pro značku vybrán konkrétní archetyp, který byl následně aplikován v modelu brand identity prism. Tento strukturoavný model bude nyní sloužit jako základní nástroj pro vyjádření identity archetypu značky prostřednictvím navrženého konceptu komunikace rezonující mezi klíčovými zákazníky.
Keywords: Archetyp značky; Luxusní segment; Kvalitativní výzkum; Komunikační koncept

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2017
Date of submission: 28. 8. 2019
Date of defense: 5. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61655/podrobnosti

Files for download

    Last update: