Marketing in ICF Church

Thesis title: Marketing v církvi ICF
Author: Palasthy, Jozef
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navržení marketingových možností pro církev ICF Praha především na základě vlastního výzkumu. Teoretická část práce je zaměřena na popis a vysvětlení marketingových kategorií a jejich specifik pro církevní oblast. Za krátkým historickým úvodem proloženým marketingovými pojmy se nachází objasnění hlavních specifik marketingových kategorií, jako jsou vývoj marketingové filozofie, analýza prostředí, analýza mikroprostředí, STP (segmentace, targeting, positioning),7P (product, price, place, promotion, people, process, physical evidence). V praktické části je představena církev ICF Praha, jsou popsána její marketingová specifika a na základě výzkumu jsou vytvořena doporučení pro její další činnost.
Keywords: Marketing; církev; výzkum; ICF Praha; doporučení
Thesis title: Marketing in ICF Church
Author: Palasthy, Jozef
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this diploma thesis is a proposal of marketing opportunities for ICF Prague Church, mainly based on the own research. The theoretical part is focused on marketing categories and their specifics for church area. Behind the brief historical introduction interlaced with marketing concepts is an explanation of the main specifics of marketing categories such as development of marketing philosophy, environmental analysis, microenvironment analysis, STP (segmentation, targeting, positioning), 7P (product, price, place, promotion, people, process, physical evidence). The practical part introduces ICF Prague Church, describes its marketing specifics and suggests recommendations for its further activities on the basis of the own research.
Keywords: recommendations; Marketing; church; research; ICF Prague

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2016
Date of submission: 28. 8. 2019
Date of defense: 10. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58727/podrobnosti

Files for download

    Last update: