Filtafry: a suitable sustainable franchise for Czech Republic?

Thesis title: Filtafry: vhodná udržitelná franšíza pro Českou republiku?
Author: Trubchanin, Grygoriy
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pašmik, Jaroslav
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Britská franšíza Filtafry nabízí řešení v oblasti zpracování použitého fritovacího oleje. Úspěšně působí zvláště na trzích Západní Evropy a USA. Tématem bakalářské práce je posouzení potenciálního úspěchu Filtafry v České republice z pohledu příspěvku k udržitelnému rozvoji a z pohledu obchodní příležitosti. Hlavní výzkumná otázka: Může franšíza Filtafry přispět k udržitelnému rozvoji Česka a být obchodně úspěšná? Vedlejší výzkumné otázky: Je český trh vhodný pro franšízu Filtafry? Jaké jsou významné příležitosti a bariéry vstupu na trh? Posouzení příspěvku Filtafry k udržitelnému rozvoji zasazuji do rámce teorie zúčastněných stran, koncepce sociální odpovědnosti firem a oblasti plnění Cílů udržitelného rozvoje OSN. Posouzení obchodních příležitostí provedeme aplikací metodiky Lean Canvas a provedením analýzy bodu zvratu. Z provedených analýz odvozuji doporučení pro ustavení franšízy Filtafry v České republice.
Keywords: Bod zvratu ; Filtafry; Franšíza; Udržitelný rozvoj; Teorie zúčastněných stran; Lean Canvas
Thesis title: Filtafry: a suitable sustainable franchise for Czech Republic?
Author: Trubchanin, Grygoriy
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pašmik, Jaroslav
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Great Britain-based franchise Filtafry offers solutions within the used cooking oil recycling area. Company is successfully operating on the markets of Western Europe and the USA. The bachelor’s thesis topic is to evaluate the company’s potential success on the Czech market from the sustainable development and the market opportunity points of view. Main research question: can Fitafry franchise contribute to the sustainable development of Czech Republic and be financially successful at the same time? Additional research questions: is Czech market suitable for the Filtafry franchise? What are the most significant opportunities and obstacles related to entering the Czech market? Filtafry’s contribution to the domestic sustainable development will be evaluated using the stakeholder theory, CSR concept and the problematics of the UN Sustainable Development Goals. Business opportunity will be evaluated using the Lean Canvas methodology and the break-even point analysis. Based upon mentioned methodologies and theories, recommendations regarding Filtafry’s entering the Czech market will be formulated.
Keywords: Filtafry; Franchise; Sustainable development; Stakeholder theory; Lean Canvas; Break-even point

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2019
Date of submission: 18. 9. 2019
Date of defense: 15. 10. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69727/podrobnosti

Files for download

    Last update: