Perception of Becherovka brand by young people

Thesis title: Vnímání značky Becherovka mladými lidmi
Author: Novák, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout opatření pro marketingovou komunikaci, které zlepší vnímání značky Becherovka mladými lidmi. V teoretické části je popsána generace Y jako cílová skupina, nostalgický marketing a specifika marketingu alkoholových nápojů. V praktické části je vyhotovena analýza marketingové komunikace značky Becherovka a Jägermeister a jejich vzájemné porovnání. Dále byl vyhotoven kvalitativní výzkum formou focus group. Závěrem jsou navrženy opatření pro zlepšení vnímání značky Becherovka generací Y.
Keywords: brand image; Generace Y; Becherovka; Jägermeister; nostalgický marketing; alkohol marketing; brand prism; focus group
Thesis title: Perception of Becherovka brand by young people
Author: Novák, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to propose measures for marketing communication that will improve the perception of the Becherovka brand by young people. The theoretical part describes generation Y as a target group, nostalgic marketing and specifics of alcohol beverage marketing. In the practical part is made an analysis of marketing communication brand Becherovka and Jägermeister and their mutual comparison. Furthermore, qualitative research was carried out in the form of a focus group. Finally, measures are proposed to improve the perception of the Becherovka brand by the Y generation.
Keywords: Generation Y; Becherovka; nostalgic marketing; brand image; brand prism; Jägermeister; focus group; alcohol marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2018
Date of submission: 6. 11. 2019
Date of defense: 22. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66971/podrobnosti

Files for download

    Last update: