Suggestion how to use social networks as a competitive advantage in tourism

Thesis title: Návrh využití sociálních sítí pro získání konkurenční výhody v oblasti turismu
Author: Sládek, Daniel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem využití sociálních sítí jako konkurenční výhody pro společnost podnikající v oblasti turismu, jejímž hlavním prodejním kanálem mají být webové stránky společnosti. Obsah práce je zaměřen na získávání informací ze sociálních sítí, které používá široká veřejnost, a pak také sítí, které jsou zaměřené na oblast turismu, např. TripAdvisor. Cílem práce je navrhnout doporučení pro zlepšení konkurenčního postavení na základě informací získaných ze sociálních sítí. K dosažení tohoto cíle je nejdříve vypracována analýza vhodných nástrojů pro zpracování strukturovaných a nestrukturovaných dat a následně podle vybraných nástrojů je navržen postup získání dat ze sociálních sítí. Nakonec budu získané informace pro společnost interpretovat jako sadu doporučení pro zlepšení webové stránky.
Keywords: Competitive Intelligence; sociální sítě; nestrukturovaná data; analýza sentimentu; analýza entit
Thesis title: Suggestion how to use social networks as a competitive advantage in tourism
Author: Sládek, Daniel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the use of social networks as a competitive advantage for companies carrying on business in tourism of which the main sales channel should be company websites. The content of the work aims at gathering information from social networks used by general public and also networks focusing on tourism, e.g. TripAdvisor. The aim of the work is to propose recommendations to improve competitive position based on information gathered from social networks. To reach this aim, an analysis of appropriate tools for processing structured and unstructured data is made and subsequently a procedure of obtaining data from social networks is proposed in accordance with the selected instruments. Finally, I will interpret the information obtained for companies as a set of recommendations to improve their websites.
Keywords: unstructured data; social networks; Competitive Intelligence; sentiment analysis; entit analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2019
Date of submission: 21. 11. 2019
Date of defense: 3. 2. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69048/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: