International trade fairs and their position in the modern world of business

Thesis title: Mezinárodní veletrhy a jejich pozice v moderním světě obchodu
Author: Němec, Adam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje mezinárodním veletrhům a jejich pozici v moderním světě obchodu. Je strukturována do třech hlavních kapitol, ke kterým náleží několik dílčích podkapitol. První část se zabývá teoretickým úvodem do problematiky mezinárodních veletrhů. Kategorizuje veletrhy z marketingového pohledu a zabývá se aktuálními trendy v oboru. Druhá kapitola popisuje jednotlivé kroky pro úspěšnou účast na mezinárodním veletrhu a mimo jiné se soustřeďuje i na nákladovou stránku, možnou finanční podporu a veletržnictví v České republice. Závěrečná kapitola je souhrnem odpovědí z expertních rozhovorů se čtyřmi zástupci společností, kteří se z pozice vystavovatelů aktivně účastnili mezinárodních veletrhů. V závěru kapitoly jsou jednotlivé odpovědi srovnány mezi sebou i s teoretickými předpoklady z úvodu diplomové práce.
Keywords: veletržnictví; vystavovatel; marketing ; mezinárodní veletrh; trendy
Thesis title: International trade fairs and their position in the modern world of business
Author: Němec, Adam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with international trade fairs and their position in the modern world of business. The thesis is divided into three main chapters that have more detailed sections. The first part is devoted to the theoretical introduction about international trade fairs. Categorizing the trade fairs from the marketing perspective and focusing on current trends. The second chapter describes different steps for a successful trade fair participation and includes expenditures related to a trade fair participation, the possible financial support and the trade fair industry in the Czech Republic. The final chapter is a summary of replies from four expert interviews with company representatives, which were actively participating as exhibitors on international trade fairs. In the end of the chapter the answers of the exhibitors are compared with each other as well as with the theoretical outcome of the first part of the diploma thesis.
Keywords: trends; international trade fairs; trade fair industry; marketing; exhibitor

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2018
Date of submission: 26. 11. 2019
Date of defense: 22. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64792/podrobnosti

Files for download

    Last update: